Synkronisering med Outlook kalender (Exchange)



Exchange-synkronisering krever en egen lisens for organisasjonen, og at Vitec Agrando har lagt inn adressen til Exchangeserveren.
Dersom du ikke får opp valget «Exchange innstillinger» under, er ikke dette lagt inn hos dere. 
Ta kontakt med Vitec Agrando tlf 51 700 900.

 

For å sette opp Exchange-synkronisering mellom Medarbeideren og Outlook går den enkelte bruker inn på «Brukerinnstillingene» som en finner opp i høyre hjørne i Medarbeideren – se under.

 

Velg menypunktet «Exchange innstillinger»:

Her må du legge inn informasjon i feltene «E-post», «Brukernavn» og «Passord».

 

  • Kunder på drift hos Agrando eller Kirkepartner bruker følgende:
  • E-post: Hele e-postadressen din
  • Brukernavn: Hele e-postadressen din
  • Kunder hos Kirkedata bruker følgende:
  • E-post: Brukernavn hos kirkedata@kirkedata.no (for eks. sfj.per@kirkedata.no)
  • Brukernavn: Ditt brukernavn hos Kirkedata – for eks. sfj.per

 

Deretter klikker en på knappen «Synkroniser nå».
Dersom synkroniseringen er blitt satt opp korrekt kommer det en ID i feltet «Bruker ID».

 

Klikk «Lagre».

 

Din kalender i Medarbeideren blir nå automatisk synkronisert i bakgrunnen med din kalender i Outlook.

 

 

Logikk ved synkronisering mellom Medarbeideren og Outlook

  1. Når synkronisering aktiveres synkroniseres umiddelbart alle fremtidige avtaler fra Outlook til Medarbeideren.
  2. Fra Medarbeideren til Outlook synkroniseres umiddelbart alle avtaler 2 måneder frem i tid.
  3. Avtaler som LEGGES INN/REDIGERES i Medarbeideren synkroniseres umiddelbart til Outlook uansett hvor langt frem de ligger i tid.
  4. Gjentatte avtaler OPPRETTET i Outlook synkroniseres til Medarbeideren som enkelthendelser. Er det en uendelig serie, synkroniseres bare de første 200.

 

 



Tilbake