Synkronisering mellom Medarbeideren og Outlook har vært en utfordring for flere av dere. Synkronisering er i teorien enkelt, men har med alle sine ulike scenarioer vist seg å være mer komplisert i praksis. Etter flere runder sammen med flinke samarbeidspartnere har våre utviklere nå knekt koden og det skal igjen være mulig å sette opp synken for alle brukere.
Synkronisering for Kirkepartner brukere
Vi ser i våre logger at flere brukere hos Kirkepartner har fått synken avsluttet.
Hvis du har en @kirken.no adresse og synken ikke virker, kan det være du må sette den i gang på nytt. Gå til Bruker-innstillinger i Medarbeideren, velg «Exchange innstillinger» og klikk «Abonner på nytt».
Vi minner om at for å kunne sette opp synkronisering hos Kirkepartner må du få tilgang til dette. Hvordan bestille tilgang? Får du ikke satt opp synken, send oss en e-post til laborasupport.no@vitecsoftware.com så skal vi hjelpe.
Invitasjoner fra feil person
Når en oppretter en avtale med flere deltakere i Medarbeideren, sender Outlook automatisk invitasjoner til alle deltagerne. Det er jo fint. Men av og til velger Outlook feil eier på avtalen, og invitasjonen blir sendt fra en annen enn den som har satt opp avtalen. For å overstyre dette er vi avhengig av en oppdatering hos Microsoft. Den er varslet, men vi vet ikke nøyaktig når den kommer. Vi håper det ikke drøyer!