Logg deg inn på din menighet sin nettside. Finn siden Påmeldinger (denne siden er bare synlig for innloggede brukere).
Pass på at du er i redigeringsmodus (klikk på blyant nede i venstre hjørne). I modulen for ”Oppsett av påmeldinger”, trykk på ”rediger” (liten blyant i høyre hjørne) og gå inn på ”Oppsett av skjema.”
Velg organisasjon påmeldingen skal gå til.
Velg Nytt skjema.
(Når du har valgt organisasjon vil du se skjemaer som er opprettet fra før. Disse kan en velge og redigere.)
Sett inn skjemanavn. Dette blir overskriften på skjemaet. Lenke til skjema må du vente med til skjemaet er lagret.
Sett inn tidsrommet skjemaet skal være aktivt/synlig på nettsiden. Hvis du ikke setter inn dato vil startdato automatisk bli satt til dagens dato og det vil ikke være sluttdato.
Velg organisasjon du vil hente gruppe fra og huk av for rett gruppe.
Velg eventuelle obligatoriske felt i den venstre kolonnen. Obligatoriske felt er felt som må fylles ut for å gå videre. Fornavn og etternavn til den påmeldte er alltid obligatorisk.
Velg felt du ikke trenger i skjemaet i den høyre kolonnen. Disse feltene vil bli skjult i skjemaet
Velg type påmelding – her velges «Påmelding med gruppepåmelding»
Velg side (dette er en side på din nettside) en skal komme til etter registreringen og klikk «Lagre».
Alternativt legg inn en ekstern adresse i tekstboksen (da må du ikke trykke Lagre)
Velg om du vil ha automatisk e-post med bekreftelse til den påmeldte og/eller foresatte Teksten i eposten kan redigeres her. Legg gjerne inn menighets navn i stedet for «din menighet».
Når du har fylt ut alt, lagre skjemaet.
Nå har skjemaet fått lenkeadresse som du kan kopiere og lenke til eller åpne i en nettleser.