Sett opp møteplan
Det er bare brukere i labOra Saksbehandller som kan sette opp møter for råd og utvalg. Denne brukeren, sekretæren ofte, kan velge å sette opp møteplan i en oversiktelig kalender for flere måneder frem slik de er vant til fra før i labOra Saksbehandler, eller de kan opprette møter i Medarbeideren.
- Opprett møteplan i overssiktelig kalender
- Alle møter oppstår i Medarbeider-kalenderen
- Opprett saker rett fra møtet
Sett opp sakslisten
Sakslisten er selvet navet i råd- og utvalgsmøter. I labOra Saksbehandler bruker vi saklisten som vår viktigste arbeidsflate. Her jobber du direkte med sakene i sakslisten. Hent saker fra kø eller opprett nye saker i møtet. Selvfølgelig plasserer du alt samtidig på riktig sted i arkivet. Filtrer innhold for å jobbe kun med utvalgte deler av sakene.
- Forbered saker og legg i køliste
- Flytt saker ut og inn av sakslisten
- Drag and drop
- Varsel hvis mangler på sak
- Navigasjonsbar gjør det enkelt å navigere i listen
Utsendeling av sakspapirer
I labOra Saksbehandler leverer vi sakspapirene til utsending i html-format. Foruten at dette er godt egnet i forhold til universell utforming, er det samtidig et fleksibelt format for alle fordi det tilpasser seg den enheten det blir vist på. Målet er at mottakerne kan lese sakene på skjerm uten å måtte skrive ut papirer.
Jada, vi lagrer pdf i arkivet.
- Enkel utsending til medlemmer på e-post og sms
- Medlemmer mottar lenke til landingsside for sakspapirer
- Tilpasser alle flater deriblant mobil og iPad
- Oversiktelig design etter kirkens mal
Behandle sakene
Som sagt så bruker vi sakslisten som vår viktigste arbeidsflate. Dette kommer virkelig til sin rett når møtet startes (eller i etterkant for de som må kladde med penn). Se for deg at alle sakene ligger åpne i samme vindu, kun med visning av vedtak hvis du velger det, og du kan legge inn vedtak etter vedtak uten å klikke deg inn og ut av hver enkelt sak. Vi tror du kommer til å like det!
- Åpne/lukke alle saker
- Filtrer innhold på sakene
- Forslag til vedtak kopieres til vedtak
- Velg altenativ status for sak
- Opprett tilleggssak
Digitalt arkiv
LabOra Saksbehandler lagrer til digitalt arkiv med Noark standard.
- Noark 5.5 integrasjon (Documaster)
- Eget postmottak til hvert arkiv.
- Forhåndsvisning av dokumenter
- Enkel søkefunksjon
- Avansert søkefunksjon
- Rapportmodul
- Adressebok
- Postjournal
MERK! Mange kjenner labOra Arkiv som et selvstendig produkt, og dette er i praksis arkivdelen i labOra Saksbehandler.
Outlook Add-in
Med labOra Arkiv for Outlook-tillegg kan du lagre e-post eller vedlegg rett inn i arkivet.
Du kan opprette en ny saksmappe rett fra Outlook eller søke deg frem til en eksisterende saksmappe.
Hele arkiveringsjobben gjøres ferdig mens du er i Outlook.